wtorek, 10 października 2017

Gulasz z gęsich żołądków z warzywami


Składniki :

  • ok. 50 dag żołądków gęsich
  • 2-3 marchewki
  • 1 średnia cukinia
  • 2 cebule
  • 3 małe czerwone papryki
  • sól, pieprz, liść laurowy
  • ewentualnie 2 ząbki czosnku


Przygotowanie :
  1. Warzywa umyć, cebulę i marchew obrać i pokroić
  2. Umyte żołądki pokroić wg uznania i wrzucić do wrzącej wody z liściem i pieprzem ziarnistym- gotować do prawie zupełnej miękkości ( trwa to długo, bo ok. 2 godz,  w trakcie trzeba kontrolować gotowanie, dolewać przegotowanej wody, by mięsa nie przypalić)
  3. Warzywa pokroić i dodać w kolejności; wpierw marchew, cebulę, paprykę i cukinię, czosnek - posolić, dodać ciut pieprzu mielonego i dogotować całość do miękkości warzyw i mięsa, w tym czasie woda prawie się wygotuje, ale powinno pozostać trochę sosu
  4. Gulasz można podawać z kaszą lub drobnym makaronem. U mnie było samodzielnym daniem.

Gulasz jest pyszny, dość proste do zrobienia, choć przygotowanie zajmuje trochę czasu. Ale warto :)

9 komentarzy:

  1. Pyszne, czasami robię podobnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo lubię żołądki, pyszne danie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jadłam tylko z kurzych, ale chętnie wypróbuję taką wersję :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Gulasz wygląda bardzo apetycznie.
    Bardzo lubię żołądki z kurczaka.
    Gęsich, indyczych nigdy nie jadłam.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nigdy jeszcze gęsich żołądków nie próbowałam, ale jeśli smakują podobnie jak kure, to śmiało mogę powiedzieć, że to danie dla mnie:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Gulasz jest wyśmienity - zdrowy i kolorowy.
    Pozdrowienia :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Żołądki w innej odsłonie - zdrowiej ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kurze jadłam ale gęsie to nawet nie wiem gdzie kupić ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. całość prezentuje się bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...